Augusthverdag

Varme kvelder med mye folk i havna,
Hei igjen fra hete Kreta. Vi har en varmebølge om dagen, og man må innrette seg deretter. Gjøre det som må tidlig på dagen, holde seg mest mulig i skyggen og være inne midt på dagen er gode råd. Hvis man da ikke jobber midt i solsteken og ikke har noe valg, som servitører.
Jeg hadde en med på byvandring på onsdag, ja, bare en.
Bente på byvandring,
Bente hadde håpet på mange fremmøtte, men så fikk hun privat tur i stede. Vi hadde en hyggelig runde på denne varme augustkvelden allikevel!




Som dere kanskje forstår, har behovet for byvandringer godt ned mye. Jeg ser klart at nå er det nok med faste dager som nevnt i siste innlegg. Jeg spør ikke hvorfor, grubler ikke over dette, bare konstanterer fakta. Sånn er det, og da må jeg forholde meg til det! Neste sesong blir det bare turer som er bestilt tenker jeg.
En liten episode i badetrappen som forøvrig er full av folk om dagen, feriegjester, fastboende og forbigående. Noen av de forbigående turistene har ingen hemninger eller tabuer, og skifter og dusjer nakne i trappen, to unge damer denne gangen. Hva så? Jeg vet ikke. Undrer meg over denne mangelen på respekt for de lokale som går forbi eller bader, dusjer eller er i nærheten, men kanskje gjør det ikke noe? De gamle og unge mennene som så dette koste seg sikkert. De ble litt forlegne så jeg, men de hygget seg nok. Kvinnene lot som ingenting og så en annen vei, og den stakkars muslimske moren som sto fullt påkledd på stranda mens barna badet ble kanskje bare misunnerlig? Alle fikk vi i alle fall noe å fortelle!
Vi hadde 23 års dagen til vår yngste med hjemmelaget bløtkake og mange gjester på torsdag kveld. Vi har liten plass, men hva gjør vel det? Tonias venner, kusine Rafaella med sønnen Jannis, Michelles kjæreste og selvsagt Katerina, hun er som en tante for jentene mine. Glad og fornøyd busradagsbarn, glade foreldre!
lille Jannis og Tonia,

vi nyter kake,

Tonia og meg,
Lørdag i dag, og jeg har som alltid vært på laiki og handlet inn for uken. Noen bilder her:














fra Poco Loco midt i gata 









                                                                 Fortsatt god helg!

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Hjemme igjen.

Siste dagene i mars

Spilia

Aprilsøndag i havna

Nyheter

Småprat

Imbros ravinen

Hippiene på Matala stranda.

Det greske alfabetet.

Kathara Deftera i Nea Hora