Onsdag 16.mai

Fra gårsdagens byvandring,

Gratulerer med dagen til alle nordmenn, i dag 17.mai og Norges nasjonaldag. Her i byen blir det feiret ute i Platanias, men jeg er aldri med på feiringen.
I går var jeg først i Iraklio på sykehuset for en CT av tynntarmen, og etterpå hadde jeg byvandring.
Vi kjørte avgårde om morgenen og etter 2 timer, var vi framme. Det gikk greit med prøven, men de åtte glassene jeg måtte drikke, med kontrastvæske i løpet av 20 minutter, var ikke noe hyggelig. Så får vi se etter noen uker, om svaret er positivt eller ikke. Jeg har ca 1 uke igjen av tiden med skinne på armen, og gleder meg til å få hånden fri, og bade igjen.
På ettermiddagen gikk jeg så avgårde til kontoret og fant 9 oppmøtte!! Veldig hyggelig og overraskende at det var så mange. Vi hadde med oss det unge forelskede paret fra Tyskland / Spania Christian og Pesl, mens resten var norske. Guidingen ble på engelsk og norsk, og det gikk greit.
Været var strålende og vi tuslet rundt i de bortgjemte stedene i hele Gamlebyen.
vi går rundt i Kastelli,


Med på turen var: Pesl og Christian, Gro og Trond, Ragnhild, og venninnene Ann- Cathrin, Ingunn, Ann- Christin og Kjersti.
utforsking av gamle ting,

i den jødiske bydelen,
gruppen i smugene,
Jeg hadde hatt med Ann-Cathrin og Ingunn på Halepatur og kjenner dem godt. De skal være med på tur på mandag også.
detaljer fra Gamlebyen,

hage i Det jødiske kvarter,

en pusekatt i Splantzia,


























I går ville de forskjellige gruppene spise hver for seg, og fulgte venninnene og Ragnhild til The Well of the Turk i Splantzia hvor de fikk et bord. Jeg satser på at de koste seg. 

venninnene med Ragnhild 

Neste onsdag er det tur igjen som vanlig klokken 17.00.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Siste dagene i mars

Småprat

Hjemme igjen.

Spilia

Nyheter

Hippiene på Matala stranda.

Kathara Deftera i Nea Hora

25. mars Hellas nasjonaldag

Imbros ravinen

Det greske alfabetet.